Sökningen fann 9 träffar
- 11 jun 2019 22:52
- Kategori: Rigg
- Tråd: Trissa i mastens topp?
- Svar: 1
- Visningar: 6621
Re: Trissa i mastens topp?
Hej Oskar! Jag bytte trissa i min mast och det var svårt att hitta en likadan. Orginaltrissan var gjord i aluminium med ett 6 mm stort hål. ( Kolla bild på den slitna trissan ) Trissan som jag ersatte den med var något större än originalet. Den hade ett 8 mm stort hål så jag var tvungen att borra upp ...
- 16 maj 2019 18:35
- Kategori: Annat
- Tråd: Gelcoat eller vanlig färg i inredningen?
- Svar: 2
- Visningar: 10086
Re: Gelcoat eller vanlig färg i inredningen?
Tack för tippset Dennis!
Har läst på om topplack och det blir det som kommer att använda.
Har läst på om topplack och det blir det som kommer att använda.
- 13 maj 2019 22:04
- Kategori: Annat
- Tråd: Gelcoat eller vanlig färg i inredningen?
- Visningar: 10086
Gelcoat eller vanlig färg i inredningen?
Hej! Planerar att snygga till i stuvfacken längs botten, kölsvin och garderob med ny färg. Är det någon som har erfarenhet av om det luktar "plastbåt" om man målar med gelcoat inuti båten. Vi vill ju kunna övernatta i båten utan lukten av plast!
Med vänlig hälsning, Tobbe
Med vänlig hälsning, Tobbe
- 13 maj 2019 21:54
- Kategori: Tursegling
- Tråd: Sjökortsförvaring
- Svar: 17
- Visningar: 30873
Re: Sjökortsförvaring
Snyggt och funktionellt!
Har du någon slags krok eller fäste i baksidan? Tänker att den annars trillar ner när man skall använda den. Själv brukar jag ha svårt att sätta upp och ta ner bordet på ett smidigt sätt.
/ Tobbe
Har du någon slags krok eller fäste i baksidan? Tänker att den annars trillar ner när man skall använda den. Själv brukar jag ha svårt att sätta upp och ta ner bordet på ett smidigt sätt.
/ Tobbe
- 18 sep 2018 22:33
- Kategori: El
- Tråd: Batteriplacering
- Svar: 26
- Visningar: 49346
Re: Batteriplacering
Tack Johan för snabbt svar och fina förklarande bilder! / Tobbe
- 17 sep 2018 18:09
- Kategori: El
- Tråd: Batteriplacering
- Svar: 26
- Visningar: 49346
Re: Batteriplacering
Hej Johan!
Ser fint ut, funderar på samma batteriplacering. Vilar ditt batteri direkt mot kölen? Vad är det i så fall för batteri? Är det en säkring som sitter monterad mot skottet som syns i bilden?
Bästa hälsningar / Tobbe
Ser fint ut, funderar på samma batteriplacering. Vilar ditt batteri direkt mot kölen? Vad är det i så fall för batteri? Är det en säkring som sitter monterad mot skottet som syns i bilden?
Bästa hälsningar / Tobbe
- 16 sep 2018 22:54
- Kategori: Skrov
- Tråd: Lukt från ohärdad plast
- Visningar: 6665
Re: Lukt från ohärdad plast
Jo, jag böjar luta åt att det är tätningsmassa som luktar.
Helt rätt Maja! Slangklämmor skall det vara tv av och monterade åt motsatta håll! Det är med på att göra listan blir monterade vi nästa besk i båten.
Helt rätt Maja! Slangklämmor skall det vara tv av och monterade åt motsatta håll! Det är med på att göra listan blir monterade vi nästa besk i båten.
- 15 sep 2018 11:24
- Kategori: Skrov
- Tråd: Lukt från ohärdad plast
- Visningar: 6665
Lukt från ohärdad plast
Hej! Tidigare ägare har bytt ventiler för självlänsarna, men plasten eller tätningen runt dessa är klibbig och luktar styren ( tror det är styren ). Min fråga är: 1. Kan man göra något åt lukten? 2. Påverkar det hållfastheten mycket / eller är det kanske tätningsmassa som skall vara klibbig? IMG_2954 ...
Re: Bordsben
Hej!
Vår båt är från 1976 nr: 2498 Vi har aluminiumben med gängor av plast som ser ut så här:
Vår båt är från 1976 nr: 2498 Vi har aluminiumben med gängor av plast som ser ut så här: